Satser på å sjarmere med film

Det er en tøff kamp om de største talentene bransjen. Med de beste hodene på laget sikrer man gode ledere for fremtiden – og derfor har Ø.M. Fjeld valgt å lage en helt ny film rettet mot studenter og nyutdannede.

– Alle i bransjen er ute etter de dyktigste hodene, altså de som har kunnskapene og ferdighetene som kreves for å utvikle et selskap videre. En film vil aldri være avgjørende, men forhåpentlig gjør den at studentene legger merke til oss i rekken av attraktive arbeidsgivere, sier ansvarlig for Kompetanse og Forbedring Odd Anders Amdahl, og understreker at tiltakene er helt i tråd med selskapets strategi om å ansette flere unge, nyutdannede lederkandidater.

Filmen ble første gang vist under BM-dagen for ingeniørstudentene ved NTNU i Trondheim, og ifølge Odd Anders var responsen blant studentene veldig god:
– Vi har fått hyggelige tilbakemeldinger om at filmen på en jordnær og troverdig måte forteller om ØMF og hva vi kan tilby fremtidige ansatte. Blant annet har vi lagt vekt på at ØMF ikke er en tungrodd koloss der nyansatte må vente i årevis på å slippe til med kunnskapene sine. Tvert imot har vi en åpen og uformell organisasjon der man blir hørt og får mulighet til å påvirke sin egen hverdag.

Odd Anders Amdahl håper å sjarmere studenter og nyutdannede med ny film.

Odd Anders Amdahl håper å sjarmere studenter og nyutdannede med ny film.

Hovedbudskapet vi ønsker å formidle i filmen, er at Ø.M. Fjeld er et solid, offensivt selskap som ser fremover. Den stolte historien vår sier noe viktig om hvem vi er og hva vi står for, men for en ung, nyutdannet medarbeider er det minst like viktig at vi også er et moderne selskap som ikke nøler med å ta i bruk ny teknologi og nye løsninger.
– Filmen kan brukes i mange sammenhenger der vi skal presentere oss, men det er greit å ha i bakhodet hvem som er den opprinnelige målgruppen, sier Odd Anders.
Til messen i Trondheim er det også laget nytt presentasjonsmateriell, med blant annet en ny brosjyre og helt nye høykvalitetsbilder som fremhever aktivitetene våre og menneskene i selskapet.

– Nå gleder vi oss til å vise filmen for mange flere, og oppfordrer alle til å spre den videre i sine personlige nettverk. Nå planlegger vi flere fremstøt overfor landets ingeniørstudenter, og spesielt dem som studerer ved NTNU i Gjøvik, NMBU på Ås og Høgskolen i Oslo og Akershus.
Den nye filmen er for øvrig produsert av The Assessment Company på Hamar i nært samarbeid med Pronto kommunikasjon på Kongsvinger.